Strona główna > nowości > Warsztaty EcoMalty

Warsztaty EcoMalty

Jestem świeżo po szkoleniu i warsztatach z EcoMalty – materiał, który do niedawna widziałam tylko w wersji „skończonej”, miałam okazję pomacać, na etapie pracy z nim. Ponieważ postanowiłam rejestrować pracę przy pomocy aparatu nie uczestniczyłam w zabawie. Pozwoliłam sobie tylko na jedno maźnięcie pacą.

Była to również okazja, żebym zobaczyła więcej faktur, kolorów, efektów, jakie można osiągnąć na powierzchni pokrytej EcoMaltą. Zrozumiałam lepiej ten materiał. Jego elastyczność doceniłam, na przykład, wielokrotnie wyginając próbkę.

wp-1473878833406.jpg



A kiedy zobaczyłam to zdjęcie, zrobione podczas targów w Mediolanie, zrozumiałam, kim chciałabym być, gdy dorosnę – chciałabym robić takie meble. Nie – sprzedawać, tylko właśnie – robić, własnymi rękami, brudząc się przy tym. Może kiedy przejdę na emeryturę…😉

Ale na razie, pobawić się i pobrudzić, mieli okazję inni.

Najpierw omówiono strategię i technikę.

Założeniem było stworzenie fragmentu powłoki, nadającej się na podłogę. Do wykonania pierwszej warstwy używano masy pod nazwą Fondoflex.

Kluczem do sukcesu było bardzo dokładne pokrycie nią całej powierzchni próbki.

Chwilę później w masie tej została zatopiona siatka wzmacniająca z włókna szklanego.

W tym momencie nie pozostało nam nic innego, jak udać, że mamy wehikuł czasu. Zabrzmiało: „Kilka godzin później” i płytki zostały zamienione na takie, na których warstwa podkładowa została przygotowana już wcześniej i była całkowicie wyschnięta. Zostało ją tylko wyszlifować – ten etap jest obowiązkowy, podczas wykonywania powłoki.

Po wyrównaniu powierzchni i oczyszczeniu jej z pyłu uczestnicy warsztatów mogli przejść do drugiego etapu, czyli nanoszenia warstwy głównej. Stanowiła ją EcoMalta Fine.

Przy tej warstwie nadszedł czas na wykazanie się zdolnościami artystycznymi, by uzyskać ciekawe faktury powierzchni.

Prezentacja i warsztaty zaostrzyły tylko mój apetyt na zabawę z EcoMaltą. Chętnie bym zaprzyjaźniła się z nią na dłużej. Może przydałaby mi się jakaś prosta struktura na balkon – coś w stylu sześcianu do siedzenia?😉 Muszę o tym pomyśleć….

Kategorie:nowości Tags:
  1. Wrzesień 28, 2016 o 12:44 pm

    Świetny pomysł, jestem zachwycona możliwościami tego materiału!

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

