Strona główna > różne > Łupiąc i klejąc

Łupiąc i klejąc

20140909_093111„Ja nie jestem normalna” – powtarzałam w duchu, przez minione dwa dni. Chwilami w kucki, chwilami na kolanach albo siedząc na twardej ławce, układałam, wraz z innymi, kamienną mozaikę pod Rondem Mogilskim w Krakowie.

Co za szczęście, że nie wymagam od siebie normalności 😉

Wzięłam urlop od swojej zwykłej roboty i zamiast spędzać go leżąc brzuchem do góry, machając nogą i czytając coś, spędzam go na łupaniu kamiennych płytek i przyklejaniu ich, czasami w niewygodnej pozycji, do murka. I, co najzabawniejsze – bawi mnie to (i daje satysfakcję)  🙂 Mój organizm trochę mniej – po prostu nie jest przyzwyczajony do tak intensywnej eksploatacji 😉 Na jego szczęście po dwóch dniach prac ręcznych wróciłam na jeden dzień do firmy, więc zregenerowałam siły przed dwoma następnymi dniami.

To już ostatni etap ozdabiania Ronda Mogilskiego mozaiką. Trzeci, czwartego nie będzie, chyba, że Lubosz Karwat – pomysłodawca projektu, zmieni zdanie i jeszcze raz nas zorganizuje. Nas i Urząd Miasta.

W akcji biorą udział wolontariusze, którzy, tak jak ja, zgłosili się wcześniej, grupy ze szkół, ale również zupełnie przypadkowi przechodnie. Jedni układacze starają się jak najlepiej zrealizować projekt, inni starają się włożyć w dzieło jak najwięcej swojego indywidualnego pierwiastka. To M nie jest moje 😉

 

20140909_085952

 

A tego misia ułożyła babcia ze swoim kilkuletnim wnuczkiem

 

20140909_090030

 

Siedzenie przy murku, tuż obok przepływającego tłumu to również okazja do posłuchania co mieszkańcy królewskiego miasta sądzą o pomyśle ozdabiania wspólnej przestrzeni. Większość, szczególnie młodych osób jest na tak. Ale już wśród osób w zaawansowanym wieku zdania są podzielone. Usłyszałam na przykład takie wystąpienia:

„Czy ten Żyd Majchrowski nie ma już na co wyrzucać pieniędzy? Żyd Majchrowski z Kazachstanu! Ludzie w Krakowie umierają z głodu a on marnuje pieniądze na takie coś!”*

„Kleją to a potem trzeba będzie zrywać!”

„Nie macie po co to robić. Majchrowski i tak zaraz przestanie być prezydentem, więc nie musicie dla niego to robić”.

Ponieważ w weekend nie było mnie na placu boju, ominęło mnie, jak jeden z mieszkańców zaczął straszyć układających, że złoży na nich skargę do władz miasta, bo samowolnie coś robią pod rondem.

Są chwile, w których naprawdę kocham moich rodaków 😉

Jutro wracam pod rondo, kontynuować pracę nad wspólnym dziełem. Jeżeli ktoś z Was jest w Krakowie i ma trochę wolnego czasu między 9. a 17.-18. – zapraszam. Niewykluczone, że odkryjecie przy okazji swoją pasję 🙂

A w sobotę, kiedy już na pewno cała mozaika będzie ułożona, oficjalnie akcja zostanie zakończona 🙂

A już teraz świetne zdjęcia z prac możecie znaleźć na fejsbukowym profilu Grupy sześciu.

* Majchrowski to Jacek Majchrowski – prezydent Krakowa, którego pochodzenie nie jest mi znane 😉 Tylko dlatego, że miałam mocne postanowienie, aby nie wchodzić w polemikę, nie zapytałam, którzy to ludzie w Krakowie umierają z głodu….

20140908_103718

 

 

 

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

