Strona główna > Ciekawostki > Jak odmłodziłam swój stolik czyli Smart Mosaic w praktyce

Jak odmłodziłam swój stolik czyli Smart Mosaic w praktyce

W kwietniu zapowiadałam, że mam zamiar sprawdzić czy Smart Mosaic rzeczywiście tak łatwo się układa. Nie spodziewałam się, że niedaleka przyszłość aż tak się odwlecze, ale przyszło mi trochę dłużej, niż się spodziewałam, czekać na Fugalitę Eco.

Mój plan był prosty – postanowiłam niewielki stolik, wyprodukowany pod znaną szwedzką marką okleić mozaiką. Mogłam osiągnąć jeden z dwóch efektów – albo stolik osiągnie nowy wizerunek, albo ja będę potrzebowała nowy stolik😉

Pracę rozpoczęłam od przygotowania materiałów. Pomagał mi w tym włochaty pomocnik.

20140628_192632

 

Ponieważ powierzchnia, do której przykleja się Smart Mosaic, powinna być odtłuszczona, zrobiłam to bardzo profesjonalnie😉 używając płynu do dezynfekcji przy manicure.

 

Wybrałam model o kostkach o rozmiarze 1×1 cm, mieszankę ciemnych kolorów.

Każdy plaster jest pakowany osobno, usztywniony tekturą. Po wyłuskaniu z opakowania mozaika odzyskuje właściwą elastyczność.

20140628_192816

 

 

20140628_193152

 

 

Nie musiałam wyznaczać pierwszej prostej linii, wzdłuż której zaczynałabym klejenie – stanowiła ją krawędź blatu.

Oklejenie stolika zajęło 30 minut. Dlatego, że nie jestem pedantką i nie przeszkadza mi, że czasami fugi nie są idealnie równe. Szklane kostki są zainstalowane na czarnej, gumiastej macie, którą można nieco rozciągać lub ściskać. Dzięki temu, przy odrobinie cierpliwości można ułożyć mozaikę bardzo precyzyjnie.

Mnie się nie chciało, bo, jak wspomniałam – nie jestem pedantką, więc drobne niedociągnięcia nie były dla mnie problemem.

 

20140628_200701_20140629171705805

 

Po dociśnięciu przyklejonej mozaiki pacą, zostawiłam stolik na 24 h. Fugowanie zostawiłam sobie na następny dzień.

Producent mozaiki zaleca użycie fugi epoksydowej, zatem postanowiłam skorzystać z Fugalite Eco z Kerakollu. Wybrałam kolor czarny.

20140629_115916

Nie miałam mieszadła, które mogłabym użyć wraz z wiertarką, więc do wymieszania obu składników użyłam starej, drewnianej łyżki. Sprawdziła się, choć była to jej ostatnia misja😉

Folia  ochronna, na podłodze okazała się być niezbędna. Fugowanie nóg to bardzo brudna część przedsięwzięcia.

Fugowanie i zmywanie fugi zajęło mi 40 minut – 3/4 tego czasu przypadło właśnie na nogi.

Podczas nakładania spoiny okazało się, że włochaty pomocnik powinien na tym etapie trzymać się z daleka. Tak byłoby lepiej zarówno dla kota, jak i dla stolika – nie musiałabym robić poprawek, by ukryć ślady kocich pazurów.

20140629_171036

 

20140629_171319

 

 

Mam stolik z nowym wizerunkiem. Jest cięższy o kilka kilogramów i nie mogę go już rozbierać, ale odczuję to dopiero przy kolejnej przeprowadzce.

Ułożenie mozaiki było dziecinnie proste. To rzeczywiście produkt dla osób, które nie mają szczególnych zdolności manualnych. Trudniej było tę mozaikę zafugować, bo był to pierwszy raz, kiedy podjęłam się takiego wyzwania. Następnym razem i na mniej skomplikowanej powierzchni, na pewno poradzę sobie lepiej. Bo fuga, choć również stosunkowo łatwa w użyciu, wymaga już przynajmniej minimalnego doświadczenia. Szczególnie gdy się nią operuje na czymś takim jak stolik.

Dziękuję producentowi mozaiki Smart Mosaic, jej dystrybutorowi – firmie Euroceramika, a szczególnie – Joannie Skoczyńskiej oraz firmie Kerakoll, za pomoc przy powstaniu mojego nowego stolika😉

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

