Strona główna > nowości > Moja nowa fascynacja :)

Moja nowa fascynacja :)

thumb_scorcio_resize_660_245Co jest fajnego w mojej pracy? T,o że jest tyle fabryk, których jeszcze nie znam, które mogę poznać i których produktami mogę się zachwycić.
Moje życie zawodowe byłoby nudne, gdyby na mojej orbicie nie pojawiali się nowi producenci, nowe serie a nawet nowe materiały.

I oto pojawiło się Tonalite – włoski producent, który w wachlarzu swoich kolekcji ma takie, w których mogę się tylko zakochać. Bo kocham starą ceramikę i jej imitacje. I kocham płytki z zamierzenie popękanym szkliwem.

Serie, które mnie urzekły to:

Silk i Satin – dwie siostrzane kolekcje – pierwsza błyszcząca, druga matowa. Mają niemal identyczną kolorystykę – zbliżoną do mutinowej Ceramiki. I tradycyjne formaty 15×15, 7,5×15, 10×30 oraz wersję diamantato – ze ściętymi brzegami. Wersja błyszcząca ma jeszcze płytki o bardziej fantazyjnych kształtach, nazwanych arabesque (na zdjęciu u samej góry). A do tego jest cały program elementów wykończeniowych – wałków węższych i szerszych, z narożnikami do nich. I dekoracje, które jednak, muszę przyznać, najmniej mi się spodobały.Gdybym miała użyć kiedyś tych płytek we własnej przestrzeni dałabym sobie spokój z dekoracjami – same płytki podstawowe wystarczyłyby mi.

Uzupełnieniem dwóch powyższych są Exabright i Examat – serie kolorystyką nawiązujące w części do Silk i Satin, ale sześcio- a nie czworokątne. W Exabright znalazłam sześciokąty dla siebie – pod aktualny kolor moich paznokci😉 I w czerwieni niemal Ferrari.

Krakle – seria z popękanym szkliwem. Spękane szkliwo jest aż w 16 kolorach – w większości – śródziemnomorskich🙂 Płytki podstawowe mają formaty takie jak Silk/Satin i dekoracje z ceramicznymi kamykami i rozgwiazdami. Nie ma w tej kolekcji jednego elementu, który by mi się nie podobał.

Miro – kolekcja bardziej kolorowa, nowocześniejsza, ale spodobały mi się w niej pop-artowe dekoracje z kółkami i okręgami.

Wszystkie płytki na stronie Tonalite.

I wydłuża się lista fabryk, które koniecznie muszę odwiedzić jesienią w Bolonii.

thumb_silk_tabacco_resize_660_245

thumb_examatt_resize_660_245

20140530_163950

20140530_163958

Tona

Kategorie:nowości Tags:
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

