Strona główna > różne > Lody się roztopiły ;)

Lody się roztopiły ;)

tassel cremaDziś będzie historia wielowątkowa (ze względu na moją naturę, takie notki odpowiadają mi bardziej niż suche przedstawianie informacji technicznych).

Mam ostatnio ambiwalentne uczucia względem fabryki Vives. Z jednej strony – bardzo podoba mi się część ich oferty. Z drugiej strony, tej czysto handlowej – mam wrażenie, że to jedna z najmniej elastycznych fabryk w Europie. Za pierwsze ich kocham, za drugie – nienawidzę😉 Choć, dostrzegam pewien związek między tym brakiem elastyczności a wyjątkowo dobrą kondycją finansową fabryki😉

Vives, jakiś rok temu zaproponował nową dekorację do kolekcji 1900 – zestaw wzorów pod nazwą Tassel, w trzech kolorach – dwóch odcieniach szarości i w beżu.

W każdym modelu jest ponad trzydzieści różnych wzorów, a wśród nich jeden, wyróżniający się szczególnie, odstający od reszty. Jedna z klientek, z którą miałam okazję rozmawiać o tych płytkach, określiła je mianem „rozpuszczonych lodów czekoladowych”. I coś w tym jest.

Nie każdemu taki rysunek odpowiada. A co gorsza, patrząc na na ilustrację w katalogu Vivesu (kopię znajdziecie u góry), nie każdy ten jeden, wyjątkowy wzór zauważa. A nawet jeżeli ktoś go zobaczy wśród innych, to zakłada, że wśród zakupionych płytek pojawi się on z tą samą częstotliwością, jak inne rysunki.
A ponieważ w paczce jest 25 sztuk, to potencjalny klient mógłby się spodziewać, że znajdzie wśród nich „rozpuszczone lody” najwyżej raz, że ten jeden wzór to nie więcej niż 4% całości.

20140311_090920

Tymczasem, okazuje się, że w przypadku tego modelu statystyka wcale nie musi rządzić tym, co znajduje się w pudełkach. Przekonała się o tym wspomniana klientka, która kupiła kilka paczek Tassel crema i wśród nich 13% stanowił ten jeden rysunek, o, powiedzmy oględnie, niebanalnej urodzie.

Ceramika Vives, na zgłoszoną reklamację odpowiedziała niemal filozoficznie, że może tak być, bo płytki do kartonów trafiają losowo.

Niestety, kolejne partie tych dekoracji przekonały mnie, że los potrafi być wyjątkowo perfidny i do paczek zawsze wkłada ten jeden wzór, z zadziwiająco dużą częstotliwością.

Zatem, z jednej strony – potraktujcie tę notkę jako ostrzeżenie – jeżeli chcecie kupić Tassel do kolekcji 1900, musicie być świadomi, że ten rozmazany wzór, który niektórym przypomina rozpuszczone lody, a mnie – dawne olejne lamperie w blokach, będzie w kartonach częściej niż pozostałe.

A z drugiej strony – zastanawiałam się, co strzeliło do głowy fabryce, aby w ogóle takie „maziaje”, które nie podobały się wszystkim odpytanym przeze mnie osobom, włączać do całkiem udanego zestawu dekoracji. Czy jakiemuś grafikowi coś się na rysunek wylało, roztarł i tak powstał wzór?

Będąc w Walencji znalazłam odpowiedź na moje pytanie. Plącząc się w nadmorskiej, sennej o tej porze roku dzielnicy trafiłam na pierwowzór, hipotetyczną inspirację.

20140213_162206

Płytki były nieco mniejsze niż 20×20, szkliwione na połysk, ewidentnie – wyłącznie ścienne, ale podobieństwo było dla mnie uderzające.

Ale nawet świadomość, że to nie współczesny wynalazek, nie zwiększa mojego sentymentu do tej jednej płytki…

Kategorie:różne Tags:
  1. aga
    Marzec 13, 2014 o 3:00 pm

    W pełni się zgodzę z opinią nie do końca pochlebną jeśli chodzi o fabrykę Vives. Ostatnio zamawiałam z klientami płytkę macaya humo http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/1286/vives-macaya-humo-20-x-20.jpg, tę dokładnie. Spodobały się nam występujące we wzorze “zwierzaki”. Sprzedawca poinformował nas że w każdej paczce losowo trafi się płaz, lub gad lub coś innego. Jednak gdy rozpakowaliśmy 10 paczek, rozczarowaliśmy się dość mocno. Nie trafił się ani jeden. Reklamacja oczywiście nie została uwzględniona więc pozostał tylko niesmak ..

  2. Dorka
    Marzec 18, 2014 o 1:09 pm

    Niedawno miałam przyjemność kłaść u siebie serię Tassel, szarą. Maziaje wystapiły w pięciu metrach kwadratowych w liczbie czterech sztuk, więc narzekać nie mogę. Choć wg mnie bardzo ładnie komponują się z resztą płytek. Może to kwestia szarego koloru, który nie eksponuje za bardzo owych maziajów względem reszty wzorków.
    pozdrawiam serdecznie Autorkę

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

