Strona główna > Ciekawostki > Następny będzie Mehoffer

Następny będzie Mehoffer

mehofferZa oknem – zima, śnieg, mróz. Pomyślałam dziś, że przyjemnie byłoby siedzieć w słońcu, łupać kamień i układać go w mozaikę, zostawiając po sobie ślad w mieście, które aktualnie jest moje – Krakowie. Nie tylko pomyślałam, ale nawet wyraziłam to głośno, w formie życzenia (urodzinowego…)

A potem nie pozostało nic innego, jak zapytać głównego pomysłodawcę – Lubosza Karwata – jak tam plany dotyczące trzeciej części mozaikowania na rondzie Mogilskim.

W czerwcu tego roku znowu będzie można ułożyć swój kawałek mozaiki. Tym razem będzie to „Mehoffer na Mogilskim”.

Kawałkami kamienia zostaną obłożone pozostałe niskie murki, w przejściu pod rondem. Ich powierzchnia to około 170 metrów kwadratowych – czyli prawie dwa razy więcej, niż poprzednio. Projekt mozaiki będzie zaczerpnięty z witraży Józefa Mehoffera, tak, aby dobrze komponował się z już ułożonymi fragmentami, inspirowanymi Wyspiańskim. Znajdzie się również miejsce na mural i portret artysty.

To będzie już trzecia edycja akcji, organizowanej przez krakowski magistrat, z inicjatywy Lubosza Karwata i Małgorzaty Jantos. Ponownie, jak w dwóch poprzednich, wykonawcą mozaiki będzie mógł zostać każdy – zatem ćwiczcie mięśnie dłoni (od przycinania płytek kamiennych można dostać zakwasów)! Ja już rezerwuję czas – zostanę wolontariuszem🙂

Jeśli  chcecie przeczytać, co pisałam o poprzednich dwóch edycjach – zerknijcie tutaj.

U góry – portret Józefa Mehoffera, stworzony przez Stanisława Wyspiańskiego w 1898 roku. Poniżej – mój własny listek z drugiego etapu mozaikowania🙂

listek2

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

