Strona główna > różne > Z wizytą w „Czternastce”

Z wizytą w „Czternastce”

14ora 1Lubię odwiedzać producentów płytek, mozaiki itp. Zdarza mi się poświęcać na ten cel czas bardzo prywatny😉 Podczas pewnego rodzinnego weekendu w Mediolanie, zaciągnęłam moich chłopaków do salonu ekspozycyjnego firmy Sicis. W minionym tygodniu byłam mniej apodyktyczna – na wycieczkę branżową wybrałam się sama, resztę towarzystwa zostawiając w spokoju😉

Przy okazji wakacji postanowiłam wybrać się do sali wystawienniczej fabryki 14oraitaliana. Producent ten nie bierze udziału w targach Cersaie i wycieczka do Castelvetro to szansa, aby w jednym miejscu zobaczyć kompletną ekspozycję.

Pierwsze co mnie zachwyciło, to malownicza lokalizacja obiektu i jego wcześniejsze przeznaczenie. Ponieważ biura i eksopozycja są oddalone od fabryki, mogą być położone nie w strefie przemysłowej, tylko w otoczeniu małego miasteczka słynącego z lambrusco. Dodatkowego uroku dodaje fakt, że firma mieści się w budynku, w którym jeszcze 20 lat temu produkowano wino. Pomieszczenia zachowały dawny klimat, szczególnie, że część wzorów jest wystawiana w sklepionych piwnicach. Na piwnicznej podłodze widać nawet ślady po butelkach, które zostaną już tam chyba na zawsze.

14ora 4

14ora 5

Jak ja lubię taki klimat! Zachwyca mnie to, że ktoś, adaptując miejsce dla swoich potrzeb, szanuje jego przeszłość i dba o to, by nie przepadła w niepamięci.

Oglądając ekspozycję 14oraitaliana mogłam łatwo zaobserwować, w którą stronę w najbliższym czasie będzie podążała fabryka. Oprócz kolekcji bardzo kolorowych – Uonuon czy I Gattipardi, w ofercie pojawiło się więcej kolorów ziemi – beżów, kremów, szarości. Stało się to za sprawą nowej kolekcji – Pennelli (o niej, osobna notka – później) oraz nowych kolorów, które pojawiły się zarówno w dwóch starszych, wspomnianych chwilę wcześniej, seriach płytek ceramicznych jak i w systemie betonu Cemento14. Dzięki poszerzeniu gamy kolorystycznej, 14oraitaliana ma do zaproponowania coś dla klientów odważnych, kochających intensywne kolory oraz dla tych, którzy wolą bardziej stonowane barwy.

14ora 2

Oglądając nowości, skorzystałam również z okazji i głaskałam świetne imitacje materiałów drewnopochodnych – OSB i sklejki. Widziałam je do tej pory tylko na zdjęciach, ale przy spotkaniu w świecie realnym wrażenie się potwierdziło – to bardzo udane, niebanalne imitacje.

Co jeszcze spodobało mi się w „Czternastce”? To, że wpuszczono mnie również do laboratorium, gdzie mogłam zobaczyć, a nawet sfotografować nowe propozycje, jeszcze nie będące w obowiązującej ofercie. Jedne, jak nowe faktury betonów (na zdjęciu poniżej) – spodobały mi się.

14ora 3

14ora 6

Inna – UonCam – nie wywołała mojego zachwytu. Pewno dlatego, że to wojskowy wzór maskujący, na ceramice, w róznych kolorach, a ja jestem pacyfistką😉

14ora 8

14ora 7

Kategorie:różne Tags:
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

