Strona główna > Ciekawostki > Oto mój listek!

Oto mój listek!

DSCN3242 Proszę Państwa, oto mój listek! Z dumą prezentuję efekt mojej dzisiejszej pracy twórczej, w ramach układania mozaiki na rondzie Mogilskim.

Dziś pierwszy dzień akcji.

Ponieważ zgłosiłam się jako wolontariusz, dziś o 9.00 stawiłam się wraz z kilkudziesięcioma innymi osobami pod rondem. Pogoda nam nie sprzyjała – temperatura maksymalna wyniosła 13 stopni i większość czasu padało. Na szczęście dziś koncentrowaliśmy się nad fragmentem, który jest w zadaszonej części – było zimno, ale przynajmniej nie lało nam się na głowy.

Pierwszy raz w życiu układałam mozaikę. Ale okazało się to na tyle proste, że po 3 godzinach układania tła zdobyłam się na pracę nad jednym z detali wzoru – nad listkiem. Właśnie tym, który jest na zdjęciu.

Mozaika na razie nie wygląda zbyt reprezentacyjnie – jest upaćkana klejem, wymaga jeszcze oczyszczenia i wyrównania. Zostanie również zaimpregnowana, co pogłębi jej kolor. Za tydzień, w sobotę, będzie wyglądać dużo lepiej.

Miałam okazję przekonać się, że układanie kawałków kamienia to praca niezbyt ciężka (pomijając ból prawej dłoni, w której dzierżyłam szczypce do cięcia płytek), przyjemna, ale dość benedyktyńska – w ciągu 6 godzin ułożyłam około 1 metra kwadratowego. Aż tyle, bo nasz „szef” – Lubosz Karwat powtarzał jak mantrę „duże kawałki” 😉

Jeżeli w ciągu najbliższego tygodnia będziecie w Krakowie, w okolicy ronda Mogilskiego, możecie przyłączyć się do układania mozaiki. Nie musicie mieć wolnych 6 godzin, nie trzeba się wcześniej nigdzie zgłaszać. Wystarczy przyjść i dosiąść się, na tyle czasu, ile macie.

Tylko ubierzcie się ciepło – pod rondem strasznie wieje 😉

Układanie potrwa prawdopodobnie do czwartku (chyba, że wcześniej zabraknie murku do obłożenia kamieniem 😉 ), codziennie, między 9. a 17. W piątek mozaika zostanie oczyszczona i zaimpregnowana. A w sobotę – uroczyste zakończenie i impreza 🙂

DSCN3243

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

