Strona główna > nowości > Ceramika jak za dawnych lat

Ceramika jak za dawnych lat

Seria: Devon
Producent: Decocer, Hiszpania

devon1Mam szczególną skłonność do płytek, wyglądających jak stara ceramika. Tej skłonności nie podziela większość klientów, dlatego dziś będzie o płytce, która mnie na targach oczarowała, ale o której wiem, że na pewno nie będzie się sprzedawać masowo.

Mam wrażenie, że Devon mógł być zainspirowany przez serię Ceramica z Mutiny. Nawet niektóre kolory szkliwa są podobne.  Ale produkt z Decocera jest znacznie przyjaźniejszy dla kieszeni klienta.

Płytki występują w dwóch formatach – 7,5×15 i 7,5×30. Fabryka zastosowała specjalnie przygotowane formy, do prasowania masy ceramicznej, dzięki którym krawędzie kafli są nierówne i sprawiają wrażenie, jakby były formowane ręcznie.

Najciekawiej wyglądają kolory biały i czarny. Zapewne również dlatego, że na tych kolorach zrobiono dekoracje – napisy jak z angielskich puszek kuchennych.

Ale poza klasyczną bielą i czernią, płytki występują również w kolorze miętowym, w szarościach i kolorach ziemi.

devon2

devon4

devon3

  1. Marzec 22, 2013 o 4:21 pm

    Witam Pani Moniko, jestem zachwycona pani blogiem – nigdzie nie znalazłam tylu ciekawych informacji i inspiracji:-) I w dodatku pisanych w tak świetnym stylu. Gratulacje! Trafiłam tutaj, bo ostatnio spędzam całe godziny w internecie i w realu na wyborze płytek do łazienki i kuchni. Przyznam że jestem oszołomiona ofertą, ale wydaje mi się, że powoli odnajduję swoją koncepcję. Jestem jedną z tych osób, którym płytki Devon spodobały się🙂 – są podobne do płytek Antic Cervica, które widziałam na żywo. Czy Devon można gdzieś znaleźć z Polsce – internet o nich milczy? Znalazłam tez płytki w których się zakochałam ( z myślą o podłodze w łazience) MACAYA HUMO – VIVES http://www.vivesceramica.com/en/products/floor-tiles/gres-red-body/serie/tile.html?sid=150&pid=11L4. Czy może Pani doradzić mi czy do nich pasuje płytka w stylu Devon (innych kształt i z połyskiem). Mam jeszcze dylemat z kuchnią, ale nie wiem czy mogę… z pozdrowieniami, Magda

  2. Magda
    Listopad 28, 2014 o 11:33 pm

    Witam Pani Moniko, wiem że to już ponad rok po opublikowaniu tego tekstu, ale bardzo mi się podobają te płytki, i mam takie samo pytanie jak poprzedniczka – czy można gdzieś je w Polsce kupić? To samo tyczy się płytek Argenta – Clay dziękuję bardzo za odpowiedź

    • Listopad 28, 2014 o 11:35 pm

      Zapytam jutro o to agentkę obu tych fabryk. A który region Polski Panią interesuje?

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

