Strona główna > nowości > Absolutnie wspaniałe ;)

Absolutnie wspaniałe ;)

Seria: Absolute
Producent: Ceracasa, Hiszpania

absolutePierwszy szczegółowy wpis o targowych płytkach po prostu musi dotyczyć tej płytki. Mimo, że właściwie jeszcze nie jestem do tego przygotowana – mam tylko swoje zdjęcia, pstrykane na targach – uwaga – te świetliste punkty to tylko oświetlenie odbijające się w płytkach😉 Aż żałuję, że tak mało zrobiłam zdjęć, a przede wszystkim – że nie sfotografowałam innych kolorów, poza dwoma.

Niestety, jest to jedna z tak licznych imitacji kamienia naturalnego (domniemywam, że agatu, ale specjalistka od kamienia ze mnie taka sama, jak od drewna😉 ). Na szczęście, jest to imitacja wyjątkowo piękna. Urzekła nawet mnie, choć zawsze się zarzekałam, że imitacje kamienia to nie jest to, co to tygrysy lubią najbardziej.

Wrażenie robi nie tylko rysunek na płytkach, ale przede wszystkim ich głębia. Zapytałam, skąd się bierze. Otóż, płytki te są dwukrotnie pokrywane przezroczystym szkliwem i dwukrotnie polerowane. Płytka jest szkliwiona, trafia pod 20 polerujących głowic, potem jedzie do kolejnego szkliwienia i znowu – 20 polerujących głowic.

I muszę przyznać, że ta metoda działa! Stojąc na podłodze stoiska Ceracasy miałam wrażenie, że nie stoję na płytkach ceramicznych tylko na kamieniu półszlachetnym. Na dodatek takim, który jest bardzo błyszczący.

Tyle zachwytów, teraz konkrety.

Najciekawszy jest format 48×97 – największy. Dwa inne podstawowe formaty to 47×47 i 24×97. Do tego dochodzi kilka mniej lub bardziej delikatnych dekoracji. Niektóre wyraźnie wskazują na celowanie we wschodni rynek.

Kolorów jest 6 – zniewalający i delikatny, niemal biały Ice oraz 5 innych odcieni beżu, bursztynu i szarości – aż po szaro-niebieski.

Choć płytki są tak błyszczące, to dzięki temu, że są szkliwione, nie mają niektórych denerwujących cech klasycznego poleru – nie są aż tak podatne na matowienie i nie plamią się łatwo. Nie wymagają również zabawy z impregnowaniem.

Nie jest to płytka tania – jej cena na polskim rynku będzie się pewno wahać pomiędzy 250 a 300 PLN. Ale zdecydowanie jest tej ceny warta.

absolute1

Kategorie:nowości Tags: ,
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

