Strona główna > różne > Płytki na pochmurne dni

Płytki na pochmurne dni

O tym, że można po kresce  po sposobie malowania rozpoznać autora obrazu to jasne. Ale czy można podświadomie rozpoznać nieznaną firmę produkującą płytki, po poznanym wcześniej, ale inaczej opisanym, produkcie?

Będąc na targach w  Bolonii, kiedy przechodziłam przez te kilometry pasaży, jak magnes przyciągnęła mnie malutka ekspozycja pewnej, nieznanej mi wcześniej firmy. Po chwili rozmowy okazało się, że nazwa rzeczywiście jest dla mnie nowa, ale z produktami tego wytwórcy spotkałam się już wcześniej, tylko pod inną marką. Target (bo tak nazywa się firma) produkuje kolekcje dla innej włoskiej firmy.

Nie jest to nic dziwnego, w branży. Szczególnie, że Target, który istnieje od lat 15, do niedawna żył wyłącznie z wytwarzania dekoracji dla innych producentów płytek. W tym roku zaczął swoje życie ich autorski program, pod nazwą Unica by Target. I w ramach tego programu na Cersaie prezentowano bardzo niebanalne kolekcje płytek. Niebanalne, a w wielu przypadkach – bardzo pogodne.

Nie będę opisywać wszystkich serii. Między innymi dlatego, że nie wszystkie podobały mi się w równym stopniu. Dlatego pokrótce wspomnę o 5, które zdobyły moją największą sympatię. Wszystkie z nich mają format 60×60. Wszystkie poza jedną (Nomad) mają również wersję 20×20,

Pierwsza to Tractus. Płytki te właściwie wyglądają jak to,co pojawia się w moim notatniku, gdy służbowe zebranie nie zajmuje mnie w stopniu wystarczającym😉 Seria ma 4 kolory, a w każdym z nich jest 9 różnych „rysunków”.

Druga to Nomad. Tutaj, przyznaję się bez bicia, wygrał kolor😉 Nigdy wcześniej nie spotkałam płytek, które udawałyby stary, turkusowy dywan. Oczywiście, turkus nie jest jedyną dostępną barwą w tej serii. Są jeszcze do wyboru beże, szarość, dwa brązy, zieleń, malwa oraz złoto.

Trzecia to Mixed. To wymieszane różne wzorki „tkaninowe”. Są romby – tak obśmiane w literaturze kobiecej, w kontekście męskiego sweterka, są kratki, wzory jak na chustach-arafatkach, pepitka. „Szmatki” występują w 3 zestawieniach kolorystycznych – czarne na białym, brązowe na białym oraz czerwone na czarnym.

Czwarta to Maiolica Mix. Ta seria jest bardzo na czasie, bo czerpie pełnymi garściami z płytek marokańskich. Ma ona cztery wariacje kolorystyczne. I jest to pierwsza ze wspomnianych przeze mnie serii, która ma jednobarwne płytki, stanowiące bazę.

Piąta to Bon Ton. Doprawdy, nie wiem, jak nazwać te wzory, choć widywałam już podobne motywy na tradycyjnych płytkach włoskich. Jak by się nie nazywały – sympatyczne moim zdaniem są. 9 różnych rysunków, w 10 możliwych kolorach, a każdy dodatkowo może być na białym lub czarnym tle. Może się zakręcić w głowie, nie?

  1. Songolooz
    Listopad 23, 2012 o 8:16 am

    Pozycja nr 1 to posiada ogromne możliwości aranżacyjne co chyba jest jednym z wielu plusów tych płytek. Jak zawsze świetnie, fachowo i interesująco.

  2. agnieszka
    Listopad 23, 2012 o 9:29 pm

    haha 7 zdjęcie od góry to moje mieszkanie :-))

    • Marlena
      Sierpień 2, 2015 o 12:50 pm

      Pani Agnieszko, jak Pani zamówila te płytki ?

  3. Hania
    Listopad 24, 2012 o 9:47 pm

    Pani Moniko, już od paru miesięcy szukam płytek do mojego nowego mieszkania i niczego nie mogłam znaleźć, co by mi się naprawdę podobało. A teraz nawet nie wiem, z czego wybrać, bo wszystko mi się podoba! Tylko jak znaleźć dystrybutora powyższych płytek w Polsce (podobnie firmy Kerion)? Może Pani podpowie???

    • Listopad 24, 2012 o 10:12 pm

      Pani Haniu. Plytki z Kerionu mozna kupic np.za posrednictwem firmy Excellent dla ktorej na co dzien pracuje. Marki Unica by Target nie ma jeszcze w Polsce, ale zawsze mozna to zmienic.

  4. Grudzień 3, 2014 o 12:39 pm

    Pani Moniko, czy orientuje się Pani czy coś się zmieniło w kwestii dostępności płytek Unica w Polsce. Szukam dystrybutora ale jakoś nieumiejętnie:) Dziękuje za informację.

    • Grudzień 3, 2014 o 1:00 pm

      Ostatnio nie sledzilam tej fabryki. Ale spróbuję odgrzebac kontakt i zapytam🙂

  5. Marlena
    Lipiec 26, 2015 o 8:05 am

    Pani Moniko, czy jest szansa aby kupić te płytki gdziekolwiek bliżej ? Np. w Niemczech, Czechach, gdzieś „ościennie” ?🙂

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

