Strona główna > nowości > Czar dawnych lat

Czar dawnych lat

Seria: Fayette
Producent: Ape Ceramica, Hiszpania

Hiszpańska fabryka Ape pokazała w Walencji serię, która mnie zauroczyła. Nie wiem, co zadziałało bardziej – kratka, jak na babcinych serwetkach czy może jednak dekoracje?

Mam na myśli kolekcję Fayette, która błyskawicznie przeniosła mnie w przeszłość, dzięki swojemu klasycznemu, czy nawet – angielskiemu klimatowi.

Podstawowy wymiar płytek to 20×20. W aranżacjach prezentowanych na targach i na stronie producenta, są one łączone z cegiełkami o formacie 10×20 i ściętych krawędziach. I nie będę ukrywać, że bardzo przypadło mi do serca takie zestawienie. Mam słabość do takich cegiełkowych płytek – kojarzą mi się z kuchniami węglowymi z wakacji, z mojego dzieciństwa, które lata temu spotykałam u rodziny w okolicach Wałbrzycha.

Płytki podstawowe, w formie kwadratów, oprócz wersji monokolorowej mają opcję z kratką. Która również przez fabrykę jest wyceniana na metry kwadratowe, dzięki czemu cena jest przystępna i nie trzeba na tych kratkach oszczędzać 😉

Kolejnym, mocnym argumentem w przypadku tej serii są dekoracje. Ape jest znane z interesujących i dobrze dobranych dekorów. A w tym przypadku, opracowano ich aż 6 rodzajów (i dołożono jeszcze wzory z ziołami, znane już z kolekcji Metro) . Wszystkie można zobaczyć na stronie producenta. Ciekawe wydaje mi się połączenie tak bardzo klasycznych płytek z dekoracjami, które w większości są zaskakująco nowoczesne.

Całość dopełniają odpowiednie podłogi i wałki, pozwalające na zamknięcie aranżacji. A wszystko w trzech zestawach kolorystycznych – dwóch w odcieniach beżu i biało-niebieskim, który prywatnie, podoba mi się najbardziej.

  1. Mufinka
    Luty 28, 2012 o 9:23 pm

    Kratka przepiękna! Taka klasyczna i elegancka. Ale nie jestem pewn czy by się nie opatrzyła.

  2. dora
    Marzec 2, 2012 o 8:44 am

    Płytki piękne, i te i te w notce wyżej. Jednak zastanawiałabym się, i wolała użyć kilku jako dekor, niż w całości, bo fakt, mnie opatrzyłyby się prędko.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

