Strona główna > nowości > Jak za starych, dobrych czasów…

Jak za starych, dobrych czasów…

Program: Cautive
Producent: Cifre, Hiszpania

Oczarowały mnie ostatnio dwie dekoracje.

 A, przyznam się bezczelnie, nie jest już łatwo mnie oczarować czymkolwiek stworzonym z ceramiki. Są płytki, które mi się nie podobają, które mi się w różnym stopniu podobają, które mnie zachwycają, ale oczarowana bywam bardzo rzadko.

Ale udało się to dwóm dekoracjom z programu Cautive, produkowanego przez hiszpańską firmę Cifre – Decor Montella i Teramo.

Ten pierwszy wygląda jak złocona i tłoczona we wzorki skóra, która została przepikowana w romby, a miejsca, w ktorych krzyżują się przeszycia zostały wzbogacone stosownymi guzami. Pojedynczy dekor, to ukształtowany jak poduszka romb, o wymiarach 12×25 cm wraz z oddzielnym, okrągłym, wypukłym guzem, który wkleja się w otwór powstały w miejscu. w którym zbiegają się cztery rogi czterech płytek.

Teramo to z kolei kwadratowe dekoracje, o wymiarach 20×20, imirujące złotą, haftowaną w kwiatowe wzory tkaninę. One, ułożone razem, wyglądają z kolei jak obicie przepikowane jak kołdra.

Obie dekoracje nie należą do najtańszych okładzin ceramicznych – są wyceniane na sztuki i ich cena detaliczna powinna się wahać w okolicy 50 PLN. Ale za to, gdy tylko użyć nieco wyobraźni i stosownych dodatków, można dzięki nim wyczarować wnętrze, które przeniesie swoją lokatorkę w świat zacisznych i arcykobiecych buduarów.

Zabawna sprawa. Poglądy na temat stylu, w jakim ma być urządzona moja przestrzeń, mam ugruntowane – styl pałacowy nigdy nie był moim ulubionym. Zatem trudno jest mi wyobrazić samą siebie w pomieszczeniu wyłożonym, choćby w części, takimi dekorami. A mimo tego, jestem nimi oczarowana.

Dekoracje te to z jednej strony nowość, a z drugiej – już nie. W Bolonii były pokazane w tym roku pierwszy raz. Ale swoją premierę miały kilka miesięcy wcześniej, podczas targów w Walencji.

A pełny program Cautive można zobaczyć na specjalnej stronie jemu poświęconej. Warto jej się przyjrzeć, bo moim zdaniem, nie tylko Montella i Teramo są godne uwagi.

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

