Strona główna > różne > Moja ulubiona imitacja drewna

Moja ulubiona imitacja drewna

Zapytana o to, jaką płytkę uważam za najbardziej udaną imitację drewna, bez wahania powiem, że serię Reserve, włoskiej fabryki Ricchetti.

Rożne płytki drewnopodobne widziałam, w różnych formatach, konwencjach, kolorach i wykończeniach. Ale bezwzględnie, choć upływa czas, palmę pierwszeństwa stale przyznaję tej jednej serii, mało znanego włoskiego producenta.

Reserve nie jest nową propozycją. Pierwszy raz zostało zaprezentowane na targach w Bolonii już prawie 2 lata temu. Wtedy było serią składającą się z jednego koloru, w dwóch wykończeniach – matowym i półpolerowanym. Z czasem kolekcja „dorobiła się” dodatkowych kolorów, ale wciąż najbardziej zachwyca mnie ten pierwszy, pierwotny kolor – Rovere, który sprawił, że w ogóle zauważyłam ten model i tę fabrykę na targach, wśród setek innych.

Co czyni tę serię, w moich oczach, tak wyjątkową? Jej charakter. W tym miejscu muszę się przyznać, że nie przepadam za stylem nowoczesnym, minimalistycznym. Wręcz przeciwnie – najbardziej pociąga mnie historia – przedmiotów, wnętrz, stylu, wzornictwa. I to właśnie przyciąga mnie do płytek Reserve Rovere w półpolerowanej wersji – gdy się na nich stoi, czuje się historię tej podłogi.

I to nic, że płytki zostały zainstalowane kilka dni wcześniej. Tego się wcale nie widzi i wcale nie czuje. One wyglądają jednoznacznie – podłoga, na której leżą, powstała dziesiątki lat wcześniej, z naturalnego drewna. Ktoś ją ułożył, obrobił, pokrył lakierem. A potem przez dziesiątki lat ludzkie stopy, psie łapy i nóżki mebli przemieszczały się po tej powierzchni, wydrapując na niej swoje własne linie papilarne. Tak właśnie wyglądają te płytki – jak bardzo stara drewniana podłoga, która kiedyś była przepiękna i błyszcząca, a potem musiała na siebie przyjąć dziesiątki lat historii ludzi i przedmiotów.

Żadne inne płytki, imitujące drewno, nie niosą ze sobą, dla mnie aż tyle emocji i historii.

Na zdjęciu u góry – mój absolutny numer jeden – Reserve Rovere, Ricchetti. Poniżej – ta płytka tej samej serii, w kolorze Betulla.

Kategorie:różne Tags:
  1. Brak komentarzy.
  1. Lipiec 11, 2011 o 7:14 pm

Skomentuj

